ردکردن این

چگونه لکه مبل را از بین ببریم ؟

مبلمان، یکی از اجزای اصلی دکوراسیون خانه هستند که باعث زیبایی و آراستگی ظاهری خانه می شود. اما گاهی کثیفی و لکه دار بودن مبلمان ، این زیبایی را از بین می برد . برای تمیز کردن لکه های موجود بر روی مبل ، راه های مختلفی وجود دارد که باید به روش اصولی انجام شود در غیر اینصورت ، باعث آسیب به پارچه مبل میشود . گاهی اوقات لکه هایی که روی مبل ایجاد میشود ،به حدی هستند که با روش های خانگی از بین نمیروند و یا لکه هایی هستند که در مدت زمان زیادی بر روی مبل ایجاد شده اند و پاک کردن آن دشوار است. از همین رو قالیشویی تر و تمیز، قالی شوئی ارزان اصفهان است که با داشتن افراد مجرب و با به کارگیری مواد با کیفیت، با نازلترین قیمت ها ، آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد.

مراحل تمیز کردن انواع لکه بر روی مبل

انجام دادن این مراحل بسیار راحت و آسان می باشد. ولی دقت کنید که این مراحل برای مبل هایی از جنس پارچه یا مخمل مورد استفاده قرار میگیرد و برای مبل های چرمی به دلیل استفاده از مواد خاص توصیه نمیشود. پاک کردن انواع لکه از روی مبل بستگی به نوع لکه و جنس مبل دارد و نمیتوان با یک روش مشخص به پاک کردن انواع لکه و با جنس های مختلف اقدام کنیم. در این قسمت با انوع لکه و نحوه تمیز کردن آن آشنا میشویم :

از بین بردن لکه آب از روی مبل

لکه ی آب به دلیل میزان املاح موجود در آن بر روی مبل ظاهر میشود که میتوان با استفاده از آب، لکه ی آب را از بین برد. به این صورت که یک پارچه نرم را با آب خیس کرده و بر روی لکه بکشید. اگر این روش پاسخگو نبود، میتوانید محلول نمک و الکل را بر روی لکه بکشید. در مرحله بعد، یک دستمال نم دار، سپس یک دستمال خشک بکشید. اگر با این روش هم هنوز ردی از لکه بر روی مبل وجود داشت، میتوانید با یک شوینده ملایم لکه را از روی مبل پاک کنید. 

از بین بردن لکه خودکار از روی مبل

برای پاک کردن لکه خودکار یا جوهر از روی مبل، ابتدا پارچه مبل را خیس کرده و بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید و با پنبه آن را تمیز کنید. علاوه بر این روش ، یک راه دیگر برای از بین بردن لکه خودکار وجود دارد. به این صورت که محلولی از آمونیاک و گلیسیرین را روی لکه بریزید و پاک کنید. سپس محل را با آب و پودر دستی شست و شو دهید. زیرا در غیر اینصورت ممکن است رنگ پارچه مبل عوض شود.

از بین بردن لکه رنگ از روی مبل پارچه ای

برای از بین بردن لکه رنگ بر روی مبل پارچه ای، میتوانید با مقداری شامپو فرش، لکه را از بین ببرید. به این صورت که مقداری شامپو فرش یا ماده شوینده ملایم را با آب حل کنید،  سپس کف حاصل از محلول را با یک مسواک یا پارچه نخی بر روی لکه بکشید.

از بین بردن لکه سوختگی از روی مبل

گاهی ممکن است مقداری آتش سیگار بر روی مبل بریزد و باعث ایجاد زردی یا رد ناشی از سوختگی شود. در اینصورت میتوانید با استفاده از محلول آب اکسیژنه ، این لکه ها را از بین ببرید یا یک حبه قند را آنقدر روی لکه بکشید تا پاک شود. همچنین در صورتی که جنس پارچه مبل از جنس الیاف مصنوعی باشد، میتوانید از آب لیمو نیز استفاده کنید.

از بین بردن لکه خون از روی مبل

در این روش میتوانید مقداری نشاسته را در آب حل کنید،  بطوریکه به شکل خمیر دربیاید. سپس خمیر به دست آمده را روی لکه بذارید. زمانی که خشک شد،  آن را جدا کنید و بعد با استفاده از یک برس نرم آن را کامل پاک کنید.

از بین بردن لکه چربی از روی مبل

لکه ی چربی به راحتی از روی مبل چرمی پاک می شود. ولی برای پاک کردن این لکه از روی مبل پارچه ای یا ابریشمی،  میتوانید یک کاغذ خشک را روی لکه قرار دهید،  سپس اتو را روی کاغذ بگذارید و فشار دهید. توجه داشته باشید که اتو مستقیم بر روی مبل قرار نگیرد.

از بین بردن لکه آبمیوه از روی مبل

 تمیز کردن اینگونه لکه ها تا حدودی به جنس مبل بستگی دارد، اگر مبل سفید باشد، میتوانید با آب و صابون لکه را از بین ببرید. اگر پارچه مبل از جنس پشم باشد،  میتوانید از محلول آب اکسیژنه و چند قطره آمونیاک استفاده کنید.  در صورتی که جنس مبل از ابریشم باشد. میتوانید از محلول آب و الکل استفاده کنید.

تمیز کردن لکه از روی مبل چرم

برای از بین بردن لکه از روی مبل چرمی میتوانید یک واحد آب را با یک واحد سرکه و مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و با یک دستمال نرم،  محلول به دست آمده را بر روی مبل بکشید. همچنین اگر جنس مبل از چرم مصنوعی باشد،  میتوانید از واکس مبل چرم نیز استفاده کنید. در صورتی که لکه سوختگی بر روی مبل چرمی وجود داشته باشد،  می توانید با استفاده از محلول آب و صابون این لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که مقدار محلول کم باشد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =