ردکردن این

نحوه پاک کردن لکه آدامس از روی فرش

به نقل از قالی شویی اصفهان (تروتمیز شو) یکی از انواع لکه که ممکن است بر روی فرش ایجاد شود، لکه آدامس است. لکه آدامس بر روی فرش، همواره یکی از مشکلاتی است که به راحتی جدا نمی شود و نیازمند به کاربردن تکنیک های خاصی می باشد که قالیشویی تر و تمیز ، بهترین قالیشوئی در اصفهان، در این پست روش هایی را برای پاک کردن آن توضیح می دهد:

استفاده از یخ

قالیشویی در اصفهان دریافت یکی از راه های پاک کردن لکه ی آدامس از روی فرش، سفت کردن آدامس است. به این صورت که چند قطعه یخ را درون نایلون گذاشته و روی لکه قرار دهید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا آدامس سفت شود و بعد آن را با کاردک از روی فرش یا موکت جدا کنید. بعد از جدا کردن، با سرکه محل را تمیز کرده تا اثری از آن باقی نماند. همچنین میتوانید برای سفت کردن آدامس، از آب لیموترش یا سرکه نیز استفاده کنید. توجه کنید که قبل استفاده از سرکه، آن را کمی گرم کنید. در مرحله ی آخر محل مورد نظر را با آب تمیز کنید تافرش بوی سرکه نگیرد.

استفاده از روغن

برای کم کردن ضخامت آدامس میتوانید از روغن اکالیپتوس، روغن زیتون ویا کره بادام زمینی نیز استفاده کنید. توجه کنید که روغن آسیبی به بافت فرش وارد نمی کند. برای این کار میتوانید قسمتی از فرش را با روغن تست کنید. سپس دستمال را آغشته به روغن کرده و بر روی لکه بکشید.در مرحله آخر برای از بین بردن اثرات روغن محل مورد نظر را با آب تمیز کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی و نمک

روش دیگر برا پاک کردن لکه آدامس از روی فرش، استفاده از مایع ظرفشویی و نمک است. به این صورت که ابتدا مقداری مایع ظرفشویی بر روی لکه ریخته و بعد از چند دقیقه نمک بر روی آن بپاشید.در مرحله ی آخر با کاردک لکه آدامس را بردارید.

حرارت دادن با استفاده از اتو

علاوه بر سفت کردن آدامس، میتوان با حرارت دادن و گرم کردن، لکه را از روی فرش پاک کرد. برای اینکار میتوانید از اتو استفاده کنید. به این صورت که یک دستمال بر روی لکه قرار داده سپس اتو را بر روی آن قرار دهید. دراینصورت آدامس شل شده وبه دستمال می چسبد. دقت کنید که این روش را با دقت انجام دهید زیرا ممکن است آدامس مجددا از دستمال به سطح فرش بچسبد و یا باعث از بین رفتن و خاب سوختگی فرش نیز شود.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =