ردکردن این

نحوه تمیز کردن مبل و فرش با بخارشو

تمیز کردن مبل و فرش با استفاده از بخارشو، یکی از روش های رایج برای پاک کردن آلودگی ها و لکه های روی فرش و مبل می باشد که با قدرت بالا، چربی ها و میکروب ها را از روی سطح مبل یا فرش پاک میکند. اما توجه داشته باشید که قدرت بخارشو های صنعتی که در قالیشویی استفاده می شود، بیشتر از بخارشو های خانگی است که با مراجعه به بهترین قالیشویی در اصفهان یعنی قالیشویی تر و تمیز، میتوانید از انواع خدمات آن از جمله مبل شویی، قالیشویی و …بهره مند شوید.

نکته مهم در طرز استفاده از بخارشو

قبل از شروع به استفاده از بخارشوی، لازم است دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. زیرا برند های مختلف تولیدکننده دستگاه، هر کدام دستورالعمل های خاصی از جمله، میزان درجه مناسب بخار و میزان محلول آب و ماده شوینده ی مناسب را توضیح داده اند که باید به آن توجه کرد.

فواید استفاده از بخارشو برای تمیز کردن مبل

  • اولین مزیت بخارشو، پاک کردن تمامی آلودگی ها و باکتریهای موجود بر روی سطح مبل می باشد که با حرارت بالا،  انواع میکروب ها و باکتری های سطح مبل که با چشم دیده نمیشود را از بین می برد.
  • در صورت استفاده از بخار شو، قسمت اسفنجی و تشک مبل آب کمتری را به خود جذب میکند و باعث میشود زودتر خشک شود.
  • شستن مبل در خانه و بدون جابجایی

نحوه شست و شوی مبل با بخار شو

  • در مرحله ی اول باید تمامی گرد و غبار موجود بر روی مبل را از بین ببرید برای این کار میتوانید از جارو برقی یا یک جارو ی نرم استفاده کنید. سپس با استفاده از رول های پرز گیری، تمامی موها و پرز های موجود بر روی مبل را بگیرید.
  • با یک دستمال مرطوب سطح مبل را تمیز کنید. توجه داشته باشد، لکه های چرب تنها با استفاده از بخارشوی از بین نمیروند. برای این کار از محلول آب و ماده شوینده مناسب استفاده کنید و بگذارید برای مدت کوتاهی بماند. در مخزن بخارشو آب جوشیده بریزید. توجه داشته باشید که هنگام ریختن آب ، دستگاه خاموش باشد.
  • با کمک یک دکمه بر روی دسته بخارشو، آن را هواگیری کنید به این صورت که چند بار دکمه را فشار دهید تا آب به بخار تبدیل شود.
  • یک دستمال نخی را به سر بخارشو ببندید و شست و شو را شروع کنید.
  • بعد از پایان شست و شو، بگذارید تا مبل به طور کامل خشک شود.

طرز استفاده از بخار شو برای انواع مبلمان

شستن مبل با استفاده از بخارشو بستگی به نوع مبل نیز دارد. مثلا تمیز کردن مبل مخمل با بخار شو با تمیز کردن مبل پارچه ای متفاوت است. بنابراین لازم است روش تمیز کردن هرکدام را بدانیم.

شستن مبل مخمل با بخارشو

شست وشوی مبل مخمل با استفاده از آب و بخار به دلیل حساسیت پارچه ی آن چندان توصیه نمی شود و بهتر است به آرامی و با مواد پاک کننده تمیز شوند. بنابراین شست و شو با بخارشو در این نوع مبل ها، مستلزم دقت بالا و استفاده از درجه حرارت متعادل می باشد.

شستن مبل پارچه ای با بخارشو

استفاده از بخارشو در شستن مبل، بیشتر بر روی مبل های پارچه ای مورد استفاده قرار میگیرند. به این صورت که ابتدا مبل را با روشهای گفته شده گردگیری کرده ،سپس در صورت وجود لکه بر روی مبل، لکه را با روش های مخصوص لکه گیری از بین ببرید.

شستن مبل چرم با بخارشو

اگر مبل شما از جنس چرم باشد، پاک کردن لکه به دلیل جنس آن و عدم نفوذ مایعات به داخل آن، بسیار راحت تر از سایر انواع مبلمان است. ولی دقت کنید که دمای بالا و استفاده از شوینده های نامناسب میتواند به چرم مبل آسیب بزند و از طول عمر آن نیز بکاهد.بنابراین شست و شوی این نوع مبلمان با بخارشو باید اصولی انجام شود یا بهتر است از روش های دیگر برای تمیز کردن این نوع مبلمان استفاده کنید.

نحوه ی تمیز کردن فرش با بخارشو

در قسمت قبل، با مراحل شست و شوی مبل با دستگاه بخارشو آشنا شدیم. اما استفاده از بخارشو تنها به شستن مبل محدود نمی شود بلکه شستن فرش با بخارشوی خانگی، از کاربرد های این دستگاه می باشد. استفاده از بخار آب و مواد شوینده بخارشو برای شستن فرش اگرچه کاربردی است اما باید توجه داشت که اگر به روش اصولی استفاده نشود، نه تنها فرش را تمیز نمی کند بلکه باعث کثیف تر شدن آن نیز میشود. بنابراین لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :
در مرحله ی اول فرش را با جارو برقی یا دستی جارو کنید تا هیچگونه آشغالی روی آن باقی نماند. زیرا بخارشو توانایی جابه جا کردن ماده جامد را ندارد و فرش به طور کامل تمیز نمی شود. در مرحله ی بعد نوبت به تمیز کردن تمامی لکه های موجود بر روی فرش است. به این صورت که قبل از استفاده از بخارشو، تمامی لکه های فرش را لکه گیری گیری کنید. سپس مخزن دستگاه را تمیز کرده و با آب جوش پر کنید. در صورت نیاز میتوانید کمی محلول پاک کننده نیز در دستگاه بریزید. بخارشو را از یک جهت برروی فرش بکشید.سپس چند ساعت صبر کنید که فرش به طور کامل خشک شود. سعی کنید در این مدت از قسمت شسته شده استفاده نکنید زیرا فرش نم دارد و باعث چسبیدن آلودگی بر روی آن می شود.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =