ردکردن این

چکار کنیم تا عمر فرش طولانی شود؟

فرش یکی از مهم ترین عنصر هر خانه به خصوص خانه های ایرانی شناخته شده است تا جایی که در زیبایی و جذابیت هر دکوراسیونی نقش بسزایی دارد. لذا نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم است. وقتی صحبت از عمر طولانی فرش می کنیم یعنی چه روش هایی را انجام دهیم که برای مدت طولانی فرشمان قابل استفاده باشد. در ادامه مقاله قصد داریم برای آگاهی بیشتر، مهم ترین دلایل در افزایش طول عمر فرش را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

عدم قرار دادن فرش در محیط مرطوب

یکی از مهم ترین علت پوسیدگی انواع وسایل زندگی بخصوص فرش، رطوبت می باشد. اگر در مکانی زندگی می کنید که میزان رطوبت محیط زیاد است، حتماً منزل خود را خوب عایق کاری کنید تا با این مشکل مواجه نشوید. بید خوردگی فرش، یکی دیگر از معضلاتی است که برای فرش ها ایجاد می کند و ممکن است الیاف و بافت فرش بسیار آسیب ببیند و قابل جبران نباشد.

عدم قرار دادن وسیله های سنگین و تیز بر روی فرش

سعی کنید فرشی را که انتخاب می کنید هم اندازه با مساحت محیط باشد. به دلیل اینکه اگر اندازه فرش بزرگتر از محیط مورد نظر باشد باید قسمتی از فرش را تا بزنید و همین کار باعث آسیب رساندن به فرش و کاهش طول عمر آن می شود. همچنین اگر قصد دارید بخاری، زیر تلویزیونی، کمد، مبل و یا هر وسیله سنگین دیگری را بر روی فرش قرار دهید، حتماً از زیر پایه استفاده کنید تا شکل پایه های اجسام سنگین بر روی فرش نماند.

شست و شوی صحیح و مناسب فرش ها

فرش هم مانند هر وسیله دیگری بعد از گذشت زمانی کثیف می شود و نیاز دارد، که آن را بشویید. اگر قصد دارید فرشتان را در منزل شست و شو دهید، حتماً به نحوه صحیح شستن و نوع مواد شوینده دقت کنید. زیرا اگر به درستی انجام نشود، ممکن است رنگ، بافت و الیاف فرش تغییر کند و در نتیجه باعث کاهش طول عمر آن شود.
لذا بهترین راه برای شستن انواع فرش های ماشینی و دستبافت مراجعه کردن به یک قالیشویی معتبر است. به همین علت قالیشویی تر و تمیز که از بهترین قالیشوئی در اصفهان است با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص خود و همچنین دستگاه های پیشرفته و به روز آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است.

به موقع ترمیم کردن فرش

اگر فرشتان به هر علتی دچار آسیب جزئی شده باشد لازم است، برای ترمیم آن زود اقدام کرد. زیرا ممکن است پارگی، فرسودگی و حتی خسارت آن افزایش پیدا کند. در این شرایط بهترین کار این است که از خدمات قالیشویی مانند رنگ زنی، قلم زنی، دارکشی و همچنین رفوگری فرش استفاده کنید تا فرشتان بیشتر از این آسیب نبیند و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

استفاده از روفرشی و پرده مناسب

اگر فرشتان در قسمت هایی از خانه که رفت و آمد در آنجا زیاد است قرار بگیرد ممکن است، الیاف و بافت فرش دچار آسیب شود. لذا در این شرایط، بهترین کار این است که از روفرشی استفاده کنید زیرا از بروز آلودگی ها و حتی لکه ها به بافت فرش جلوگیری می کند.
همچنین در جاهایی که نور خورشید بر روی فرش می تابد، ممکن است رنگ فرش تغییر کند و زیبایی آن از بین برود و فرش کهنه به نظر برسد. بنابراین لازم است، از پرده مناسب و یا روفرشی استفاده شود تا فرش آسیب نبیند و باعث افزایش طول عمر آن شود.

به موقع جارو کشیدن

سعی کنید تا جایی که ممکن است دو بار در هفته فرشتان را جاروکنید. زیرا دیر به دیر جارو کردن فرش، ممکن است گرد و خاک به داخل تار و پود فرش نفوذ کند و با گذشت زمان زیبایی فرشتان از بین برود. از طرفی به طور منظم و به موقع جارو کردن فرش باعث افزایش طول عمر آن می شود.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − دو =