ردکردن این

نحوه صحیح تا زدن و لوله کردن فرش

فرش از جمله وسایل اصلی دکوراسیون خانه می باشد که با انواع طرح و رنگ ها، زیبایی خاصی به خانه می بخشد. لذا برای نگهداری و مراقبت از آن، علاوه بر رعایت نکاتی از جمله شست و شو، لکه گیری، شیوه درست جارو زدن و … ، هنگام جابجایی و حمل نیز فرش باید به روش درست تا زده ویا لوله شود. به صورتی که به تار و پود آن آسیبی وارد نشود. در صورتی که فرش به شکل صحیحی تا زده نشود، ممکن است تار و پود آن بشکند و دیگر زیبایی قبل را نداشته باشد.به همین منظور قالیشویی تر و تمیز، قالیشویی ارزان اصفهان، در مورد نحوه صحیح تازدن فرش، آموزش های لازم را به کارکنان خود داده. در این پست میخواهیم به یک سری از نکات تازدن و لوله کردن فرش اشاره کنیم تا از شکستگی تار و پود فرش شما در اثر تا زدن غلط جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: آموزش شستن فرش در خانه

روش صحیح تا زدن فرش

اگر میخواهید فرش را به گونه ای تا بزنید که هنگام جابجایی، کمترین فضا را اشغال کند بدون اینکه آسیبی به فرش وارد شود، لازم است با روش های زیر به شکل صحیح فرش خود را تا بزنید :

  • ابتدا فرش خود را پشت و رو کرده واز قسمت پرز فرش به طور کاملا صاف بر روی زمین پهن کنید.
  • سپس عرض فرش را به 3 قسمت تقسیم کنید. (برای مثال، فرش 12 متری به نسبت 3 به 4 است که 3 متر آن به عنوان عرض فرش است و 4 متر هم بعنوان طول ). در مرحله ی بعد،  از سمت چپ یا راست یک سوم قسمت کناری لبه فرش را روی یک سوم وسط عرض بیندازید. سپس یک سوم لبه ی دیگر را روی قسمتی که تا زده شده بیندازید و در این صورت فرش شما به شکل مستطیل یک به چهار در می آید.
  • دستتان را بر روی فرش بکشید تا جهت خاب فرش را بیابید.
  • طول فرش را در جهت خلاف خاب، به چهار قسمت تقسیم کنید و مانند عرض، آن را تا بزنید تا فرش به یک فرش یک در یک تبدیل شود. سپس آن را با طناب محکم بسته تا در طول مسیر باز نشود.

روش صحیح لوله کردن فرش

همانطور که در بالا گفتیم هنگام جابجایی و حمل آسان، فرش خود را تا می زنیم و به اندازه کوچک در میاریم تا فضای کمتری را در حمل و نقل اشغال کند. توجه داشته باشید این روش زمانی به کار برده می شود که قصد جابجایی دارید و بعد از جابجایی دوباره آن را باز می کنید .اما هنگامی که قصد دارید به مدت طولانی از فرش خود استفاده نکنید، بهتر است که آن را لوله کنید زیرا در غیر اینصورت تار و پود فرش به مرور زمان بر اثر تا زدگی طولانی مدت، شکسته واز بین میرود. برای لوله کردن فرش لازم است به چند نکته توجه کنید. از جمله :

  • هنگام لوله کردن فرش مراقب باشید که لایه های فرش زیاد به فشرده نشوند و باقطر حداقل 40 سانتی متر باشند
  • بر روی فرش لوله شده کاور بکشید. توجه داشته باشید از کاور پارچه ای استفاده شود زیرا کاور پلاستیکی زود عرق میکند و در نهایت بر اثر رطوبت دچار کپک زدگی میشود.
  • لازم است برای جلوگیری از بید خوردگی فرش ، مقداری نفتاین را به صورت خرد شده درون فرش بریزید.
  • ماهی یک بار یا هر 40 روز یک بار فرش خود را باز کنید تا جریان هوا درون آن نفوذ کند.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =