ردکردن این

روش های از بین بردن لکه چای از روی فرش

چای یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در جهان است. دقت کردید پس از نوشیدن چای چقدر سرحال می شوید و یا حتی در یک روز سرد زمستانی چقدر لذت بخش است. ولی همین نوشیدنی با ارزش اگر بر روی فرش و یا مبلتان ریخته شود و لکه ای از آن باقی بماند، باعث ناراحتی شما می شود. زیرا از راهکارهای از بین بردن لکه چای آگاه نیستید، پس پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را ازدست ندهید.

راهکارهای تمیز کردن لکه چای از روی فرش

یکی از نکات مهمی که باید قبل از تمیز کردن لکه چای بدانید، این است که بعد از ریخته شدن چای بر روی فرش سریعاً برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا لکه راحت تر پاک شود. با یک دستمال تمیز و خشک بر روی قسمتی که چای ریخته شده است، ضربه بزنید تا چای به بافت فرش نفوذ نکند. اگر مقدار زیادی چای بر روی فرش ریخته شده باشد با یک قاشق آن ها را بردارید تا به بافت فرش نرسد. در ادامه انواع روش های پاک کردن لکه چای را شرح می دهیم.

تمیز کردن لکه چای با جوش شیرین

در این روش ابتدا مقداری جوش شیرین را درون کاسه ای بریزید. یک دستمال یا حوله تمیز را خیس کنید و به جوش شیرین موجود در کاسه آغشته کنید. سپس دستمال را بر روی قسمتی که لکه دار شده خوب بکشید و بعد با استفاده از آب سرد آن محل را بشویید و صبر کنید تا آن ناحیه خشک شود. در صورت لزوم می توانید این مراحل تکرار کنید.

تمیز کردن لکه چای با استفاده از سرکه

120 میلی لیتر سرکه سفید را با 120 میلی لیتر آب در یک بطری اسپری بریزید و بر روی قسمت لکه دار شده اسپری کنید و سپس با یک دستمال یا حوله تمیز روی سطح مورد نظر خوب بکشید و در نهایت با آب سرد شست و شو دهید. در صورت نیاز می توانید مراحل را دوباره تکرار کنید.
نکته مهم: برای تمیز کردن لکه چای از روی فرش از آب داغ استفاده نکنید، زیرا این کار باعث تیره تر شدن لکه چای می شود.

تمیز کردن لکه چای با نمک

برای این کار لازم است که با یک دستمال تمیز و خشک بر روی ناحیه لکه دار شده بکشید تا رطوبت آن قسمت جذب دستمال شود به طوری که ناحیه مورد نظر خشک شود. سپس مقداری نمک همراه با سودا (آب گازدار) بر روی لکه ها بریزید. و درآخر آن قسمت را با آب سرد بشویید. در صورت لزوم می توانید این مراحل را تکرار کنید.

تمیز کردن لکه چای با استفاده از مایع ظرفشویی

با یک دستمال یا حوله تمیز و خشک بر روی محل ریخته شدن چای بکشید تا رطوبت چای جذب دستمال شود و آن قسمت کاملاً خشک شود. سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و سرکه را با دوفنجان آب ولرم مخلوط کنید و بر روی قسمت مورد نظر بریزید و با یک پارچه فیبری آن ناحیه را تمیز کنید. این کار تا جایی که لازم است تکرار کنید.

تمیز کردن لکه چای با پودر بوره

بوره برای اولین بار در قرن هشتم میلادی در دریاچه های خشک تبت کشف شده است. در آن زمان برای شست و شوی لباس از آن استفاده می کردند. بوره نوعی مواد معدنی است که از نمک های اسید بوریک تولید می شود. همچنین به عنوان یکی از اجزای اصلی مواد شوینده، مواد آرایشی، حشره کش و… کاربرد بسیاری دارد.
در این روش ابتدا لازم است نوعی خمیر با ترکیب یک به سه آب ولرم و پودر بوره ایجاد کنید و با یک مسواک آغشته به این مخلوط بر روی ناحیه لکه دار شده بکشید سپس صبر کنید تا مخلوط خشک شود و بعد با جاروبرقی هر چیزی را که بر روی فرش باقی مانده را جارو بکشید. بعد آن محل را با آب سرد بشویید و با یک دستمال تمیز و خشک آنجا را کاملاً خشک کنید.
اگر با انجام تمام راهکارهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، لکه چای پاک نشد حتماً به قالیشویی مراجعه کنید. قالیشویی تر و تمیز بهترین قالیشوئی در اصفهان است که با مجهزترین دستگاه ها و با بالاترین استاندارد لکه های فرش شما را تضمینی از بین می برد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 9 =