ردکردن این
چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟ | قالیشویی تر و تمیز

روشهای از بین بردن زردی فرش

همانطور که در مقاله آموزش شستن فرش در منزل بیان کردیم. یکی از اتفاقاتی که در شستن فرش رخ خواهد داد، لکه های زرد رنگ هستند. که علاوه بر ظاهر زشت و زننده، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می کنند و محیط دارای بوی نامطبوعی خواهد شد. ما در ادامه به بررسی علل های ایجاد لکه های زرد رنگ بر روی قالی و روش های برطرف کردن آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

علل های ایجاد لکه های زرد رنگ بر روی فرش

بیشترین عامل زرد شدگی روی قالی به شست شوی فرش بر میگردد. غالب افراد برای هزینه نکردن، سعی می کنند فرش های خود را در منزل بشویند. و یکی از مشکلاتی که برای آنها ایجاد می شود همین لکه های زرد رنگ هستند. که مجبور میشوند در بعضی مواقع به جهت پاک نشدن آن دوباره فرش خود را بشویند. لذا یا براساس مقاله ای که در وب سایت قرار داده ایم مبنی بر روش صحیح شستن فرش، قالی خود را با دقت وظرافت بشورید و یا اینکه قالی خود را در اختیار تیم مختصص ما قرار دهید تا به بهترین شکل موجود فرش شما شسته شود و در اختیارتان قرار گیرد. قالیشویی تر و تمیز بهترین قالیشویی در اصفهان با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت می باشد.

کامل گرفته نشدن زرد آب در هنگام شستن فرش

در هنگام شستن فرش اگر به طور کامل آب و کف های موجود در فرش خارج نشوند. اصطلاحاً زرد آب هایی در قسمت های ریسه و ابتدای فرش ایجاد می شوند و باعث کثیفی فرش شما خواهند شد. لذا در هنگام شستن فرض به طور کامل آب و کف های درون فرش را با کمک طی خارج کنید.

استفاده از محلول شست و شوی نامناسب

یکی دیگر از علل هایی که با ایجاد لکه زرد بر روی قالی شما خواهد شد. استفاده از محلول هایی است که بی کیفیت و نامناسب می باشند. برخی محلول های موجود در بازار و یا پودر های لباسشویی که دارای آنزیم های بسیار قوی هستند و خاصیت اسیدی بالایی دارند، می توانند به فرش شما ضربه بزنند و سبب ایجاد زرد رنگی بر روی فرش شما شوند. سعی کنید از شامپو فرش با کیفیت و در کنار پودر دستی استفاده کنید تا کمترین آسیب در هنگام شست و شوی فرش ایجاد شود. اینکه فکر کنید هرچه محلول قوی تر باشد بهتر اشتباه است. زیرا توان قالی برای جذب محلول های اسیدی کم است و در صورت استفاده از محلول ها قطعاً به فرش خود آسیب خواهید زد.

انجام ندادن گرد و غبار گیری فرش

یکی دیگر از اشتباهات رایج انجام ندان درست گرد و غبارگیری است. قبل شروع به شستن فرش باید حتما فرش خود را جارو کرده و گرد و غبار داخل فرش را خارج کنید. که معمولاً با اویزان کردن و با چوب به آن زدن سعی می کنند گرد های داخل فرش را نیز خارج کنند. فرشی که گردو خاک زیادی داشته باشد. پس از خیس کردن و شستن، خاک های موجود در آن تبدیل به حالت گلی شده و به سادگی قابل شست و شو نیست و حتی پس از چندبار شستن هنوز در درون فرش می ماند و پس از مدتی حالت زرد رنگی را بر روی فرش شما ایجاد خواهد کرد.

درست خشک نکردن فرش شسته شده

پس از شست و شوی فرش و آبگیری باید سعی کنید ابتدا آب به طور کامل از فرش خارج شود با وسایلی همچون طی و بعد از آن اقدام به پهن کردن فرش برای خشک کردن کنید. اگر فرش را به صورت خیس پهن کنید به جهت اینکه مدت بسیار زیادی طول می کشد تا فرش خشک شود. آب درون فرش می گندد و لکه های زرد رنگی را بر روی آن ایجاد می کند. نکته مهمتر این است که فرش را باید حتماً در جای شیب تند بگذارید برای خشک شدن. اگر مکانی که برای خشک کردن فرش استفاده می کند شیب ملایم داشته باشد و یا صاف باشد. بدرستی فرش شما خشک نخواهد شد و همین مشکل را ایجاد خواهد کرد.

دلایل دیگر زرد شدگی فرش

به جز دلیل اصلی که در شست و شوی فرش می باشد. دلایل دیگری هم می تواند وجود داشته باشد که فرش شما دچار لکه های زرد رنگ شود. یکی از این مشکلات می تواند به خاطر ریختن مایع های رنگی بر روی فرش باشد. یکی از دیگر از این مشکلات می تواند به خاطر گذاشتن شیء داغ بر روی قالی باشد که سریع باعث سوختن بخشی از قالی می شود و رنگ فرش به سمت زرد متمایل می شود.

بهترین روش های از بین بردن لکه های زرد قالی

به هر صورت اگر لکه های زرد رنگ به خاطر دلایل بالا بر روی فرش شما ایجاد شده است. راهکارهای مفید زیر می تواند مشکل شما را برطرف کند و این مسئله را برطرف نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا از مهمترین روشهای برطرف کردن زردی روی قالی مطلع شوید.

استفاده از شامپو فرش باکیفیت

بهترین روش استفاده از شامپو فرش با کیفیت می باشد. در این روش کافیست آب گرم با دمای تقریباً 35 تا 40 درجه اماده کنید و سپس شامپو فرش را در آن حل کنید و با دستمال نخی که به این محلول آغشته شده است. بر روی قسمت زرد رنگ فرش بکشید تا این لکه پاک شود.

محلول سرکه و آب نمک

یکی دیگر از روشهای موثر در تمیز کردن فرش شما استفاده از محلول سرکه و آب نمک می باشد. برای اینکار کافیست یک و نیم لیتر آب را به همراه دو قاشق چایخوری نمک و سرکه مخلوط کرده و با یک دستمال نخی بر روی قسمت لکه دار بکشید تا مشکل شما برطرف شود و لکه از بین برود.

محلول سرکه و جوش شیرین

محلول سرکه و جوش شیرین محلول بهتری نسبت به قبلی می باشد و قدرت پاک کنندگی بالاتری خواهد داشت. دقیقاً به همان روش یک و نیم لیتر آب به همراه دو قاشق چایی خوری سرکه و جوش شیرین مخلوط کرده و با یک پارچه نخی بر روی قسمت لکه دار بکشید.

در هر صورت اگر برای پاک کردن لکه زرد رنگ و یا هر لکه و کثیفی بر روی فرش خود دچار مشکل شدید و نتوانستید این لکه ها را برطرف کنید. می توانید با قالی شویی تر و تمیز تماس حاصل فرمایید تا بهترین مشاوره را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد و یا اینکه تیم متخصص را برای حل کردن مشکل شما اعزام کند.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =