ردکردن این
جلوگیری از پوسیدگی فرش | قالی شویی تر و تمیز

جلوگیری از پوسیدگی فرش

فرش یکی از وسایل و لوازم جدایی ناپذیر خانه های ایرانی ها است. در کنار اینکه فرش باعث زیبایی وصف ناپذیری به خانه شما می شود. روح و فرهنگ ایرانی را به خانه شما هدیه می دهد. ظرافت و کیفیت فرش های ایرانی مثال زدنی هستند و دارای دوام بسیار بالا و خرابی کم می باشند. به هرجهت شاید برای فرش شما مشکلاتی به وجود بیایید که یکی از مهمترین آنها پوسیدگی فرش می باشد. اگر به صورت صحیح از فرش خود مراقبت نکنید ناگزیر فرسودگی و پوسیدگی به سراغ فرش شما خواهد آمد و مشکلات عدیده ای را برای شما ایجاد خواهد کرد.

انواع پوسیدگی فرش

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که فرسودگی و پوسیدگی به دو نوع سطحی و عمقی تقسیم بندی می شود و اگر پوسیدگی فرش شما سطحی باشد. کار شما راحت تر خواهد بود و هزینه کمتری نیز برای اطلاح آن پرداخت خواهید کرد. ولی اگر پوسیدگی عمقی باشد در بعضی موارد باید حتی فرش خود را عوض کنید. زیرا در این نوه پوسیدگی ها تار و پود فرش کاملا از بین رفته است و ترمیم آن کار بسیار دشواری می باشد. به هر صورت شما عزیزان می توانید برای مشاوره رایگان در این خصوص و رفو فرش خود با متخصصان ما در تماس باشید تا بهترین راهنمایی را در این خصوص به شما ارائه کنند.

علل پوسیدگی فرش

در ادامه برخی از مهمترین عوامل پوسیدگی و فرسودگی فرش را برای شما شرح خواهیم داد تا بهتر بتوانید از فرش خود مراقبت کنید و مانع از پوسیدگی سریع فرش خود شوید.

استفاده از محلول های نامناسب

یکی از دلایل اصلی پوسیدگی فرش شما استفاده از محلول های غیراستاندارد و با درجه اسیدی بالا می باشد. زمانی که فرش های خود را میشورید باید حتما به این نکته توجه کنید که هر محلولی برای شستشوی فرش مناسب نیست و تار و پود فرش ظریف و حساس است و با استفاده از محلول های شوینده قوی به بدنه فرش خود آسیب خواهید زد و سرعت پوسیدگی فرش را افزایش خواهید داد.

رطوبت و خیس بودن فرش

معمولاً در خانه ها اتفاق می افتد که فرش ها در معرض آب و مایعات قرار میگیرند. مثلاً آب و یا چایی روی فرش بریزد یا فرش در کنار حمام و سرویس بهداشتی باشد و مقداری از آب بر روی آن بریزد. این موارد را اگر در همان لحظه خشک نکنید. می تواند سبب رشد میکروب ها و باکتری هایی شود که باعث پوسیدگی فرش شما خواهد شد. علاوه بر اینکه بوی نامطبوع و لکه هایی را نیز روی فرش ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید همیشه پشت فرش خود را چک کنید که آیا حالت نمناک دارد و یا خشک است.

شست و شوی دیر هنگام

خیلی از افراد فرش های خود را چندین سال یکبار میشورند. این امر سبب می شود که اگر کثیفی و گرد و غبار و … درون فرش شما نفوذ کرده باشد محل تجمع باکتری ها و میکروب ها گردد و باعث فرسودگی و آسیب رساندن به فرش شما شود. بنابراین سعی کنید همیشه و مرتب فرش خود را بشورید تا دچار چنین مشکلی و صرف هزینه بالا برای تعویض و یا تعمیر فرش خود نشوید.

نور آفتاب

یکی دیگر از عواملی که فرش های شما را تهدید می کند و منجبر به پوسیدگی می شود. نور مستقیم آفتاب است. اگر خانه شما در معرض نور آفتاب به صورت مستقیم هست. حتما سعی کنید فرش خود را هر چند وقت یکبار جا به حا کنید تا یک طرف فرض دچار مشکل نشود. معمولاً وقتی یک سمت فرش خیلی در معرض نور آفتاب قرار گیرد. باعث پوسیدگی و مشکلات عدیده روی آن خواهد شد. حتی رنگ فرش را می تواند تغییر دهد که زیبایی فرش را از بین خواهد برد.

ترمیم پوسیدگی فرش

در هر صورت اگر فرش شما دچار پوسیدگی شد و مشکلاتی در زمینه با ان مواجه شدید بهترین پیشنهاد ما به شما استفاده از متخصص در این زمینه می باشد. زیرا برای ترمیم و اصلاح بخش فرسوده باید حتما دانش و ابزار این کار را داشته باشید در غیر اینصورت فرش شما بیشتر آسیب خواهد دید و یا اینکه زیبایی خود را از دست خواهد داد. قالیشویی تر و تمیز با داشتن متخصص حرفه ای در زمینه رفو کردن فرش و ترمیم بخش های فرسوده و سوخته شده می تواند بهترین انتخای برای شما همشریان عزیز اصفهانی باشد. قالی شویی تر و تمیز بهترین قالیشویی در اصفهان می باشد. با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت خدمات فرش را برای شما انجام می دهد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =