ردکردن این

برای خرید فرش جهزیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید جهزیه یکی از دغدغه های اصلی هر خانواده ایرانی است. از آنجایی که انتخاب فرش در دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد از این رو زوج های جوان در زمینه متناسب بودن طرح، رنگ و نقش آن با دیگر وسایل زندگی شان دچار تردید می شوند. سعی می کنند فرشی را انتخاب کنند که زیبایی خانه را دو چندان کند. هدف از نوشتن این مقاله این است که در زمینه خرید فرش بخصوص فرش جهزیه، آگاهی شما عزیزان را افزایش دهیم.

فرش جهزیه را در چه سایزی خریداری کنیم؟

اندازه فرش براساس مکانی که قرار است در آنجا پهن شود بسیار مهم است. قطعا ابعاد فرش آشپزخانه با اتاق خواب متفاوت است. سعی کنید 40 الی 50 سانتی متر از کناره های دیوار خانه خالی باشد و بقیه آن را فرش کنید. همچنین می توانید از فرش های سایز کوچک تر مثل 6 متری در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید تا زیبایی محیط را دوچندان کند.

چه رنگی برای فرش جهزیه مناسب تر است؟

بهتر است رنگ هایی انتخاب کنید که با دیدن آن آرامش و احساس خوبی به انسان منتقل کند. رنگ هایی شاد مانند: کرم، طلایی، فیلی و گلبهی بهترین انتخاب برای فرش جهزیه می باشد. هنگام خرید، به همخوانی رنگ فرش با دیگر وسایل خانه توجه کنید. برای مثال، اگر در فضای خانه رنگ های گلبهی و کرم به کار رفته باشد، فرشی را انتخاب کنید که در آن رنگ های گلبهی و کرم هم وجود داشته باشد.

فرش دستبافت یا ماشینی برای جهزیه خریداری کنیم؟

بستگی به سلیقه و توان مالی عروس و داماد دارد. اگر از قدرت خرید بالایی برخوردار باشند قطعاً فرش دستبافت را انتخاب می کنند. ولی تنوع طرح و رنگ فرش ماشینی و همچنین قیمت مناسب آن باعث شده است که نظر مشتریان بخصوص نوعروسان را به خود جلب کند.

شانه و تراکم فرش جهزیه

به تعداد ریشه (گره) در هر متر از عرض فرش را شانه فرش و به تعداد ردیف در هر متر از طول فرش را تراکم فرش می گویند. بین شانه و تراکم فرش با ضخامت و قیمت فرش رابطه مستقیم وجود دارد. هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد ظرافت فرش هم بیشتر است. و همچنین هر چه تراکم فرش کم تر باشد، ضخامت آن هم بیشتر است. نوعروسان می توانند برای اتاق خواب و آشپزخانه به دلیل رفت و آمد زیاد از فرش های تراکم پایین 700 شانه و برای سالن های پذیرایی به دلیل نمای بسیاری که در منزل دارد از فرش های 1200 شانه استفاده کنند. فرش های 1200 شانه به دلیل تراکم بالا و ریز بافت بودن آن بسیار شبیه فرش دستبافت هستند و زیبایی خاصی دارند.

جنس فرش جهزیه

هنگام خرید هر نوع فرش بخصوص فرش جهزیه باید به جنس نخ فرش هم توجه کنید. معمولاً فرش های ماشینی با الیاف آکریلیک هیت ست شده بافته می شود. این الیاف به دلیل اینکه توسط بخارآب حرارت داده می شود از کیفیت بالایی برخوردار بوده و پرزدهی آن بسیار پایین است. این نوع فرش ها قابل شست و شو بوده و هنگام شست و شو بسیار بادوام هستند. اگر قصد شست و شوی فرش های آکریلیک را در منزل دارید به هیچ عنوان از پودرهای دستی استفاده نکنید زیرا سبب سفتی و خشک شدن فرش می شود و به ریشه های آن آسیب می زند و ریشه ها را زردرنگ می کند. بنابراین بهترین است برای شست و شوی آن به  یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید، تا با استفاده از بهترین شوینده ها فرش های آکریلیک هیت ست شده را بدون هیچ آسیبی شست و شو دهند. قالیشویی تر و تمیز بهترین قالیشویی در اصفهان که با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت این کار را برای شما انجام می دهد و از این بابت خیالتان راحت باشد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =