ردکردن این

نحوه ی شست و شوی تشک تخت خواب

گاهی به دلیل استفاده مداوم از تشک تخت خواب و تماس مستقیم آن با بدن لازم است به طور مرتب رو تختی ها و تشک تخت را بشوریم. تشک تخت ممکن است در معرض آلودگی های زیادی از جمله عرق بدن، شوره سر، مو و کرک حیوانات خانگی قرار بگیرد که زمینه را برای رشد انواع قارچ ها و باکتری ها فراهم می کند. از همین رو قالیشویی ترو تمیز، قالی شوئی ارزان اصفهان، با ارائه ی انواع خدمات و مجرب ترین نیرو ها آماده خدمت رسانی به شما مشتریان و همشهریان محترم می باشد و در این پست راهکار هایی برای تمیز کردن تشک خود ارائه می دهد.

به موقع شستن کاور یا رو تختی تشک

از آنجایی که کاور یا روتختی ارتباط مستقیمی با تشک دارد، برای جلوگیری از زود کثیف شدن تشک، لازم است آن را هر دو هفته یک بار داخل ماشین لباسشویی انداخته و بشورید. زیرا شست و شوی به موقع کاور یا رو تختی باعث می شود تشک بو نگیرد و تمیز باقی بماند. همچنین زمانی که لکه ای بر روی کاور ایجادشد، بلافاصله آن را تمیز کنید، زیرا در غیر اینصورت به درون تشک نفوذ کرده و باعث آلوده شدن آن می شود.

جارو برقی کشیدن تشک

شست و شوی تشک با کاور آن متفاوت است و نمیتوان آن را کاملا شست. بنابراین باید به روش های مختلف، آلودگی را از سطح آن از بین ببریم. به این صورت که ابتدا باید با جاروبرقی ذرات آلودگی و گرد وغبار را از روی آن تمیز کنید. به این صورت که با سری پهن و لوله ی جاروبرقی، سطح تشک را جاروبرقی کشیده تا ذرات آلودگی و گرد وغبار از بین برود و لایه های سطحی تشک تمیز شوند. همچنین میتوانید هنگام روز پرده ها کنار بزنید زیرا اشعه های UV خورشید باکتری هارا می کشدو مانع از بو گرفتن تشک می شود.

استفاده از جوش شیرین و روغن اسطوخودوس

از آن جایی نمیتوان تشک را کاملا با آب شست، میتوان از ترکیب جوش شیرین و روغن اسطوخودوس استفاده کرد. به این صورت که مقداری جوش شیرین را با یک الی دو قطره روغن اسطوخودوس ترکیب نموده و بعد آن را بر روی تشک پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود، سپس با جاروبرقی آن را جارو کرده و کاملا از سطح تشک پاک کنید. همچنین برای از بین بردن لکه از روی تشک نیز میتوانید جوش شیرین، نمک و کمی آب را با هم مخلوط کرده تا به صورت خمیری در بیاید. سپس آن را به مدت 30 دقیقه بر روی لکه بگذارید و بعد با یک دستمال نخی تمیز و مرطوب، آن را از سطح تشک پاک کنید.

از بین بردن لکه زرد عرق از روی تشک

گاهی ممکن است به علت تعریق زیاد هنگام خواب، لکه های زردی بر روی تشک ایجاد شود. در این صورت میتوانید یک الی دو قطره مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با اسپری بر روی لکه بپاشید و بعد از یک الی دو دقیقه، رطوبت آن را با یک دستمال تمیز بگیرید و خشک کنید.

از بین بردن لکه ی خون از روی تشک

زمانی که لکه ی خون بر روی تشک ایجاد شد بلافاصله مقداری سرکه سفید را با با آب مخلوط کرده و بر روی لکه بریزید و بعد از ده دقیقه با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. بعد از لکه گیری، تشک خود را در هوای آزاد قرار داده تا رطوبت باقی مانده آن از بین برود و بو نگیرد.

از بین بردن لکه ادرار از روی تشک

زمانی که لکه ادرار بر روی تشک ایجاد شد، با آب معمولی آن را تمیز نکنید. برای این کار میتوانید از ترکیب سرکه سیب با آب و یا ترکیب آبلیمو و آب اکسیژنه برای پاک کردن لکه استفاده کنید. علاوه بر این، سه روش برای تمیز کردن لکه ی ادرار کودکان نیز وجود دارد. اولین روش این است که مقداری جوش شیرین را با آب اکسیژنه و مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کرده و بر روی تشک بریزید. روش دوم، استفاده از پودر ماشین لباسشویی و آب است. به این صورت که سه قاشق پودر ماشین لباسشویی را با مقدار کمی آب مخلوط کرده سپس فوم به دست آمده را روی لکه بگذارید و بعد از نیم ساعت جارو برقی بکشید. در نهایت روش سوم برای تمیز کردن لکه، مخلوط آب و صابون و جوش شیرین می باشد، به این صورت که مقداری از محلول را بر روی لکه ریخته و تمیز کنید.
برای تمیز کردن لکه ی ادرار بزرگسالان تا جایی که ممکن است از مواد شوینده قوی و شیمیایی به ویژه برای بیماران استفاده نکنید. بهتر است محلولی از آب و آمونیاک و هیدروژن پراکسید تهیه کرده و با یک اسفنج آن را تمیز کنید، سپس با بخارشو و یا قرار دادن در هوای آزاد خشک کنید.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 3 =