ردکردن این

فرش ماشینی آنتی باکتریال چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از دغدغه های خانم های خانه دار تمیز نگهداشتن فرش است. حتی اگر هیچ گرد و غبار و لکه ای در فرش دیده نشود باز هم به دلیل رفت و آمد زیاد، میکروب های بسیاری را به خود جذب می کند. خوشبختانه با ورود فناوری نانو در صنعت قالیبافی، فرش هایی تولید می شود که خاصیت ضد باکتری دارد و از جذب میکروب، بوی بد و رطوبت جلوگیری می کند. به همین دلیل به این فرش ها، فرش آنتی باکتریال (فرش نانو) گفته می شود. در ادامه مقاله قصد داریم نحوه تولید فرش آنتی باکتریال و ویژگی های آن را برای شما بیان کنیم.

فرآیند تولید فرش آنتی باکتریال

در زمان گذشته فرش های ماشینی، با ااستفاده از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم فرش تولید می شد. اما امروزه، فرش های ماشینی با الیاف مصنوعی آکریلیک هیت ست و پلی استر ساخته می شود. الیاف مصنوعی مکان مناسبی برای جذب انواع میکروب ها، باکتری ها و گرد وغبار است. همه ی این موارد باعث می شود برای افرادی که مشکللات تنفسی، پوستی و آلرژی دارند مضر باشد. به همین دلیل با کمک فناوری نانو فرش های ماشینی تولید می شود که خاصیت آنتی باکتریالی دارد و از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.
نحوه تولید این نوع فرش ها به این صورت است که ابتدا فرش های ماشینی، با استفاده از الیاف آکریلیک هیت ست شده تولید می شود، سپس تمام سطح فرش را با اسپری نانو آغشته می کنند. این کار باعث می شود که دیگر آلودگی ها جذب الیاف فرش نشود.

مهم ترین ویژگی های فرش آنتی باکتریال

فرش آنتی باکتریال علاوه بر خاصیت ضد باکتری که دارد از ویژگی های دیگری هم برخوردار است که سبب شده نسبت به دیگر فرش ها متمایز باشد.
دلایل مختلفی مثل ریختن غذا، رطوبت، حیوان خانگی و… باعث می شود فرش بوی بد و ناپسندی بگیرد. ولی فرش آنتی باکتریال این خاصیت را دارد که به هیچ وجه بوی نامطبوع محیط را به خود جذب نمی کند.
دقت کردید اگر مقداری مایعات بر روی فرش های معمولی ریخته شود به سرعت به بافت فرش نفوذ کرده و به مرور زمان بوی نامطبوعی می گیرد. ولی مواد نانو به فرش آنتی باکتریال این خاصیت را داده است که از نفوذ مایعات به بافت فرش جلوگیری کند، و با خیال آسوده آن قسمت را تمیز کنید.
استفاده ازفرش آنتی باکتریال به دلیل خاصیت ضد حساسیت، بو، میکروب و قارچ برای افرادی که حساسیت های پوستی، چشمی و تنفسی دارند بسیار مفید است. همچنین استفاده از آن، برای اتاق کودک و مکان های پر رفت و آمدی مانند مساجد، مدارس، بیمارستان ها و…. یک امر ضروری است.
فرش آنتی باکتریال به دلیل اینکه هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند در دسته دوستدار محیط زیست قرار داده می شود. اگر در محیط گاز سمی وجود داشته باشد، فرش نانو آن را جذب می کند و در معرض نورخورشید، گازها شروع به تجزیه شدن می کند.
در صورت مشاهده هر نوع لکه ای بر روی فرش آنتی باکتریال، لازم نیست آن قسمت را شست و شو دهید. فقط کافی است فرش را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید تا لکه به سرعت از بین برود. به همین علت می توان گفت که این فرش ها خاصیت خود تمیز شوندگی بسیار عالی دارند.

معایب

از آنجایی که در تولید این فرش ها از فناوری نانو و دستگاه های پیشرفته استفاده شده است، لذا نسبت به دیگر فرش های ماشینی موجود در بازار قیمت بالاتری دارد. البته فراموش نکنید در مقابل مزایا و ویژگی های بسیاری که فرش آنتی باکتریال دارد، خرید آن مقرون به صرفه و اقتصادی است.

شست و شوی فرش آنتی باکتریال

طرز شست وشوی این نوع فرش ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال بودن آن، بسیار متفاوت است.در موقع لکه گیری فرش علاوه بر حفظ خاصیت و افزایش طول عمر آن باید به نکات زیر هم توجه کنیم:
استفاده از مواد شوینده با PH خنثی مانند شامپو بچه
استفاده از کف حاصل از مواد شوینده با PH خنثی
جمع کردن کف از روی فرش با استفاده از قاشق
استفاده از ماست برای پاک شدن لکه های قهوه و جوهر
در صورت نیاز می توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید.
اگر در شست وشوی فرش آنتی باکتریال با مشکلی مواجه شدید، می توانید از یک قالیشویی معتبر و با تجربه کمک بگیرید. قالیشویی تر و تمیز بهترین قالیشویی در اصفهان است که با نازلترین قیمت و با استفاده از بهترین مواد شوینده با کیفیت فرش شما را شسته و تحویل می دهند.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =