ردکردن این

نحوه شست و شوی روفرشی

گفتیم که فرش از جمله وسایل اصلی دکوراسیون منازل می باشد که به دلیل رفت و آمد زیاد همواره در معرض انواع آلودگی و و تغییررنگ قرار می گیرند.بنابراین باید روش های مختلفی را در حفظ و نگهداری از آن به کار ببریم. یکی از روش های مراقبت از فرش، استفاده از روفرشی است. روفرشی پارچه زخیم با انواع طرح های مختلفی از جمله کلاسیک ، مدرن ، ابریشم، کشدار و… است که بر روی فرش پهن میشود و مزیت های زیادی نیز دارد. یکی از مزیت های روفرشی این است که کمک زیادی به تمیز ماندن فرش و جلوگیری از لکه دار شدن و نفوذ گرد و غبار به درون الیاف آن میکند. همچنین از تماس مستقیم نور خورشید با فرش جلوگیری کرده و درنتیجه باعث افزایش طول عمر و دوام فرش نیز می شود. عللاوه بر این شستن رو فرشی همواره یکی از دغدغه های همیشگی به خصوص در ایام خانه تکانی است. از همین رو در این پست میخواهیم روش های مختلفی را در شست و شوی روفرشی برای شما توضیح دهیم.

شست و شوی روفرشی در منزل

برای شستن روفرشی ابتدا باید بافت و نوع آن مشخص شود، زیرا روفرشی هایی مانند روروفرشی دستباف، به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در بافت ممکن است در اثر استفاده از برخی شوینده ها در شست و شو تغییر رنگ دهند. شست و شوی روفرشی دستباف در ماشین لباسشویی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است آن را بصورت دستی و با شوینده های مناسب بشورید. یکی از بهترین شوینده ها در شست و شوی روفرشی، شامپوفرش است که به راحتی آن را تمیز میکند، بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند.

شست و شوی روفرشی با ماشین لباسشویی

یکی از روش های شست و شوی روفرشی، استفاده از ماشین لباسشویی است. یکی از مزیت های استفاده از ماشین لباسشویی در شست و شوی روفرشی این است که بدون صرف انرژی زیاد و در مدت زمان کوتاه روفرشی را شسته و خشک می کند. توجه کنید که وزن روفرشی در شست و شو با ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد، زیرا ممکن است ماشین لباسشویی توان و گنجایش لازم را نداشته باشد و باعث آسیب رسیدن به دستگاه شود.

شست و شوی رو فرشی در قالیشویی

راه دیگر شست و شوی روفرشی، سپردن آن به قالیشویی است. یکی از مزیت های شست و شوی روفرشی در قالیشویی این است که روفرشی شما به صورت یکدست شسته و خشک می شود و با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته، لکه های سخت مانند لکه چربی و جوهر را پاک می کنند.مزیت دیگر قالیشویی، استفاده از خشک کن های قوی و پیشرفته در خشک کردن نیز می باشد. بنابراین قالیشویی تر و تمیز معتبرترین قالیشوئی در اصفهان است که ابتدا رو فرشی شما را با دقت بررسی کرده سپس با توجه به نوع بافت و جنس آن، از مواد شوینده مناسب جهت شست و شو استفاده می کند.

جلوگیری از جمع شدن و سرخوردن روفرشی

تا اینجا درباره روفرشی و نحوه شست و شوی آن توضیح دادیم، اما گاهی ممکن است روفرشی بر روی فرش سربخورد یا جمع شود. همین امر باعث می شود خانه بهم ریخته به نظر آید و مدام درحال صاف کردن آن نیز باشد. بنابراین در این قسمت راه هایی را برای حل این مشکل بیان می کنیم.

یکی از راه های جمع نشدن روفرشی، این است که گوشه های آن را زیر پایه های مبل قرار دهید. حتی اگر یک گوشه از روفرشی را زیر مبل قرار دهید مانع از سرخ خورد و جمع شدن آن می شود.

یکی دیگر از راه های جمع نشدن روفرشی، استفاده از گیره نگهدارنده روفرشی است. به این صورت که این گیره ها را خریداری کرده و آن ها را به چهار طرف روفرشی نصب کنید و در مرحله بعد آن را به فرش متصل کنید.

راه دیگر این است که کشی را به چهار قسمت تقسیم کرده. سپس با نخ و سوزن، آن ها را به چهار طرف روفرشی می دوزیم. در مرحله ی بعد کش ها را به چهار طرف زیر فرش قرار می دهیم. به این صورت دیگر فرش شما سر نمی خورد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn

مطالب مرتبط

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =